7 days LATE!!!!!!!!!!!1

Assalamualaikum...

wooohhuuu.....sudah lewat 7 hari ni weh.  pe citer ni????
Adakah ini bermakna aina akan dapat adik????? lalalalalala.....

Ok, meh nak story dulu ye. Umur aina sekarang ni da 2 tahun lebih. Mmg da sepatutnya dia da adik dia sendiri. Tp, bila mama tanya, aina nak adik? dia akan jawab tak nak...camne tu? Da dia tak nak adik, tu la mama tak ngandung2 lagi.. *hahaha...boleh gitu*

Ok la...sebenarnya, kami berdua (mama & papa) da ready nak bertukar dari 3 kepada 4. Ye la kan, kalo start conceive tahun ni, tahun depan deliver, ngam2 la aina 3 tahun. Cantik da la time tu dia dapat adik. Boleh la tolong2 mama jaga adik sama kan. So, nak jadikan citer, kami buat la pape yg patut, dengan harapan kalo ngandung blh ngandung baby boy lak. Jadinya, ada la 1 hari tu, balik dari sepang, singgah makan kat HM Bagan. Papa aina gi order sotong goreng tepung..banyak giler ko. 

Soalan aku kat dia : amboi banyak nyer amik sotong..*sambil makan masuk sotong kt dlm mulut dgn penuh kenikmatan*
Jawapan dia :  Anak lelaki...*sambil gelak2*
cet, dgn penuh harapan dia ek..hehe...

Kesudahannya....sungguh aku lewat datang bulan. Hari pertama lewat, aku rilex je dulu. Masuk hari ke-3 aku da start cek2 kalender. Nak pastikan tarikh betul ke tak. Da hari ke-5 aku tak senang duduk. Belek2 phone lak tgk period calendar apps yang aku install nak cek utk ntah ke berapa kalinya pn aku tak ingat da. Pastu, da mula da start nak rasa berangin je satu badan. Boleh lak aku lupa camne rasa ngandungkn aina 2 tahun lepas. Ye la..setiap kali ngandung simtom nyer tak sama. 

So, ape yg aku buat smlm adalah, surf internet pasal 2nd Pregnancy Symtoms. Korang nak tau ape yg aku jmpa???
Ok, aku jmpa simtom yg sama cam yg aku rasa.
Huh!, Sah aku ngandung la ni... Alhamdulillah...
*dalam hati, risau2 gak*

Seriusly, aku rasa cam nak mabuk, perut rasa cam berat, gerak lebih sikit aku da mengah. Tekak ni rasa kembang je. Tapi, bila time buka, aku makan cam biasa je. Cuma yg aku perasan, selera tu ada, tapi bila da makan, tak leh masuk sgt... **ye ke..???**. Jangan lak korang nak pikir aku masak tak sedap ye. 
Jadinya, malam tadi, aku soh gak mr. hubby ku itu, gi beli pregnancy test. Yg aku geram ngan dia tu, boleh lak dia gelak2kan sambil cakap.. "Nah, nanti gi test ye...". aku rasa cam nak kasi *dush..dush* je kat dia.  So, bangun sahur, aku sahur cam biasa. Ye la, kalo nak buat pregnancy test ni, kena buat time bangun tido tu. Air kencing time tu yang mengandungi hormon ngandung yg tinggi. Jadinya aku buat tak?????? hahaha.... aku buat la, nak tau gak kan. So..........

The Result IS
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

(-ve)
Alhamdulillah....
mungkin Allah nak beri kami peluang pegi Medan (next year) dulu kot.
Tiket da tempah & Itenerary program da rancang.

Ok, chow dulu.

Comments

  1. tak pe sis maria. insyaAllah ada rezeki lain hari pula nanti :) boleh cuba cuba cuba lagi dan lagi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. erna...bila da jadi result camni, nampak gaya plan kena ubah ni. hehe....

      Delete

Post a Comment

-Maria Yusoff-

Popular posts from this blog

Terima Kasih Ina, Ain & Aini (Pengasuh Taska)

♥ REVIEW : Set Bersalin Tanamera ♥

Flora Bay Resort @ Pulau Perhentian