♥ A WIFE & MOM'S LIFE ♥: Cinta & Anugerah Terindah

Monday, July 22, 2013

Cinta & Anugerah Terindah






hi sume...salam ramadhan ke-13. sebenarnya haku takde mood sgt nk type n3 kali ni. Pasalnya...perasaan ni serba tak kena je skrg ni. Mgkn ada sesuatu yg Allah sedang rancangkan utk diriku.  Ni mgkn gak sbb letih masak pepahat kt kg papa smlm la ni....hahaha...weh, haku masak hokey kt kg laki aku. Masa balik 2 mggu lepas haku masak ketam masak lemak, balik weekend baru ni masak pepahat lak. Haku dpt mkn seafood fresh oooo....ko ada???....hehe...

Sape tak tau pepahat tu menatang ape???....baik ngaku cepat. tu mesti nak gi tanya kt En. Google kan. ahahaha.... Pepahat tu sebenarnya adik beradik siput gak. Cuma rupa dia je panjang2. Siput korang kenal tak???....siput pn byk jenis kan..Ni kira siput yg boleh makan la.. Kang korang gi samakan ngan siput b**i lak. 

ok...ni rupa pepahat yg belum dimasak. Nmpk rupa cam hidup lagi tu. Sekarang ni kalo nk dpt menatang ni byknya yg frozen. Tips yg blh aku kasi...jgn la korang gi beli yg saiz besar2. TAK SODAP..cari saiz yg kecik2 & sedang2 je. Baru rasa manisnya. Pepahat ni blh buat masak pedas, tumis serai, masam manis. Tu yg biasa aku dgr la. Kalo goreng tak pernah dgr lagi..cuba korang buat. Kalo jadi, meh kita share tukar2 resepi.. Smlm pepahat ni aku buat masak tumis serai, bwng, halia & cili api je. Buat lak air asam sambal kicap...perrgghh...terliur beb. Kalo masak camni, mkn ngan nasi putih kosong je pun sedap tau. Baru la terasa kenikmatannya tu...hehe..

Tiba2 lak terpikir ni...ape kaitan pepahat tu ngan tajuk & 2 gmbr kt atas tu ek????hhhhmm....
hahaha.....ntah la.  **gelak2 tepuk dahi sendiri**

No comments:

Post a Comment

-Maria Yusoff-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...