♥ A WIFE & MOM'S LIFE ♥: Misteri Rambut di Petang Hari

Friday, February 21, 2014

Misteri Rambut di Petang Hari

Assalamualaikum....

Ok...kejadian berlaku pada ptg hari time mama baru balik keje.  Masuk2 je rumah si papa da sibuk tanya pasal rambut aina yg gunting hari tu mama simpan kat mana.  Ku pikir kn rambut aina masa cukur dulu.  2 mggu sebelum ni mmg haku ada gunting rambut aina..psl da panjang sgt rambutnya...rimas nengok dia. Bising punya bising...baru la si papa citer yg aina main rambut..byk katanya..hbs sepah kt tgh rumah. Yg aina time kami tgh bising2 tu la dia sibuk nak ajak main basikal kt luar. Isshh...da la rambut muncul tiba2 tak tau asal usul. Kat tgh2 rmh lak tu..aina siap main n letak dlm mangkuk yg haku buat bancuh kuih lak tu.  Panjang lak tu rambut yg misteri tu. Udahla kami ni seram tiba2..mau tak nya..rambut sape lak yg si aina main tu... Jeng...Jeng..Jeng...

Tak puas hati la kami ni...tanya punya tanya...siasat punya siasat..last2 dpt tau..si cantik sorang ni main gunting & gunting rambut sendiri.  Aina or mana2 budak pun..kalo dia leka n senyap je sambil main..jgn la pikir yg dia tak buat pape. Mesti ada yg tak sepatutnya dia buat tu. Contohnya.....Gunting rambut sendiri....Hahahaha... nak buat camne na... Nyai kata tu tabiat keturunan. Mama, Mak awon & Mak Bi dulu pun biasa gak wat perangai cenggitu...hehehe...
rambut tipis sebelah
ok..tu je nak citer hari ni..Gambar yg last ni saje nak tempek kat sini..psl rasa dia comel sgt ngan baju superman tu. Mekasih Mak Ana (pengasuh di Taska) utk pemberian yg lengkap utk aina pakai. 

si cantik pama




No comments:

Post a Comment

-Maria Yusoff-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...