Bersalin (1) : Pecah Ketuban

Assalamualaikum
Ape kabar readers?...eh..eh..ada ke yg baca blog aku ni?...ah..tak kisahla.  hahaha... Ok..ok, aku pasti semua pn da baca tajuk dulu kn.  ye..dgn ini diumumkan aku da selamat melahirkan baby girl pada 17 Jun 2014 jam 3.43 pagi dgn catatan berat 3.3kg.  Alhamdulillah..syukur ku ke hadrat Ilahi atas rezeki yg dikurniakan dan  dipermudahkan segala urusan utk aku n keluarga.
Kisah bermula pada hari isnin 16 hb.  Aku still keje lagi hari tu. Walaupun pagi isnin tu aku rasa berat hati sgt nk gi ofis..tp bila pikir2 balik n aku rasa sihat..so aku gi la gak. Lagi pun bkn aku yg drive pun kn. Kat opis cam biasa je..buat keje, gi mkn, nyembang, tlg bos dll. Sume2 tu ku buat smbl tahan rasa sakit perut yg semakin kerap mengeras.
Ptg tu mr.hubby n aina dtg la amik cam selalu. Otw balik rmh tu pun perut still mengeras lg n kadang2 sakit ada rasa sakit kuat sikit. Ada gak terpikir nk soh mr.hubby gi bwk ke spital terus. Tp, tak tercakap langsung time tu...so that terus je la blk rmh. Sampai rmh tak rasa sakit sgt..mgkn sbb aku da rasa relax kot.
Masa bersalin kn aina, tanda yg keluar adalah darah kul 3.15 pagi. Jadinya..aku tggu gak la tanda2 yg sama muncul. Sepanjang mlm tu aku rasa cam biasa je. Aku still boleh golek2 dgn aina kt dpn tv sambil layan kn perangai dia. Kul 10 mlm aina ajak masuk bilik nak tido. Ok, aku pun follow kn je la..da mmg time dia nk tido pun. Mr.hubby keluar mlm tu gi opis buat keje sikit.
Masuk bilik setup tmpt tido n baring n tido. Kul 12 terjaga psl nk pusingkn badan. Elok je gerak nk alih badan...terasa ada something yg keluar kt 'bwh' tu. Masa tu dlm kepala pikir darah je. Terus bgn cepat2 gi toilet nk check. Bila tgk...takde pn darahnya....fuh!!!! Lega. Tiba2 terpikir lak air ketuban ke yg keluar tu. Bila da rasa lain macam...terus gi cari mr.hubby yg tertido kt dpn tv time tu n terus ajak gi spital.
Fuhhh!!!!! Panjangnya... To be continued...

Comments

Post a Comment

-Maria Yusoff-

Popular posts from this blog

Terima Kasih Ina, Ain & Aini (Pengasuh Taska)

♥ REVIEW : Set Bersalin Tanamera ♥

Flora Bay Resort @ Pulau Perhentian