Ulang Tahun Pernikahan- 5 Tahun



10 April 2010 aku & fairuz selamat dinikahkan oleh bapak ku sendiri.  Alhamdulillah...hari ni 5 tahun da aku kawin dgn laki ku tu. 5 Tahun kawin anak baru 2 orang. Dalam tempoh 5 tahun macam-macam dah kami hadap.  Susah & senang kami bersama.  Sungguh aku bersyukur dikurniakan seorang suami seperti dia.  

Kitorang tak macam couple-couple yang celebrate anniversary setiap tahun.  Fairuz bukan jenis lelaki romantik.  Aku takkan tiba-tiba dapat bunga or cokelat or something special on our anniversary date.  Kitorang akan celebrate anniversary dengan cara bawak anak-anak pegi enjoy sama-sama dengan kitorang.  Tengok anak-anak enjoy adalah hadiah terbesar buat diriku.



5 tahun - sekejap je masa berlalu.. walaupun usia perkahwinan ku masih lagi mudah bak kata org.. aku tetap berdoa agar aku dapat bersama-sama dengan dia hingga ke akhir hayat ku.  Masih banyak  lagi agenda yang aku nak lakukan dengan dirinya.  



Ya Allah, aku bersyukur kepada Mu yang telah memanjangkan jodoh ku bersama suami ku sehingga kesaat ini. Kekalkan lah nikmat Mu ini keatas kami dan jadikan lah kami berdua suami isteri di dunia dan di akhirat.


Ya Allah, Andai Kau berkenan, limpahkanlah rasa cinta kepada kami, yang Kau jadikan pengikat rindu Rasulullah dan Khadijah Al Qubro, yang Kau jadikan mata air kasih sayang Ali bin Abi Thalib dan Fatimah Az Zahra dan yang Kau jadikan penghias keluarga Nabi-Mu yang suci.


Ya Allah, andai semua itu tak layak bagi kami, Maka cukupkanlah permohonan kami dengan redha-Mu. Jadikanlah kami suami dan isteri yang saling mencintai di kala dekat, saling menjaga kehormatan dikala jauh, saling menghibur dikala duka, saling mengingatkan dikala bahagia, saling mendoakan dalam kebaikan dan ketaqwaan serta saling menyempurnakan dalam ibadat.


Ya Allah, sempurnakanlah kebahagiaan kami dengan menjadikan perkawinan kami ini sebagai ibadah kepada-Mu dan bukti ketaatan kami kepada sunnah Rasul-Mu.


Ya Allah…indahkanlah rumah kami dengan kalimah-kalimah-Mu yang suci. Suburkanlah kami dengan keturunan yang membesarkan asma’-Mu. Penuhi kami dengan amal soleh yang Engkau redhai. Jadikan mereka Yaa…Allah teladan yang baik bagi manusia.


Ya Allah…damaikanlah pertengkaran di antara kami, pertautkan hati kami, dan tunjukkan kepada kami jalan-jalan keselamatan. Selamatkan kami dari kegelapan kepada cahaya. Jauhkan kami dari keburukan yang nampak dan tersembunyi.


Ya Allah…berkatilah pendengaran kami, penglihatan kami, hati kami, keturunan kami dan ampunilah kami. Jadikanlah kami termasuk golongan orang-orang mukmin.

Amin


Comments

Popular posts from this blog

Terima Kasih Ina, Ain & Aini (Pengasuh Taska)

♥ REVIEW : Set Bersalin Tanamera ♥

Flora Bay Resort @ Pulau Perhentian