♥ SHAKLEE : Breastfeeding Journey with ESP ♥

Aku consume shaklee dengan niat untuk kesihatan badan.  Tetapi niat yang paling utama adalah untuk Penyusuan Susu Ibu.  Jadinya, aku memang fokus untuk susu je. Kebetulan, adik ku Wawa Yusoff pula dibukakan jalan untuk nya berniaga shaklee.  Makanya, bila dia da register as shaklee distributor, terus la aku order je shaklee kat dia. 

Alhamdulillah, breastfeeding journey kali ni sangat lancar & dipermudahkan Allah. Sekarang ni pun aku masih lagi menyusukan Inas.  Masa aina, aku memang tak amalkan sangat supplemen.  Aku hanya bergantung pada pemakanan seharian.  Makanya susu ku pun hanya bergantung pada pemakanan yang aku ambil.  Macam-macam yang aku makan dengan niat untuk menambah susu.  Akibatnya.... aku 'membesar' dengan jayanya. 

Berbeza dengan journey menyusu kali ni.  ESP memang wajib aku amik setiap hari selepas breakfast.  Menjelang ke tengahari aku takde la rasa kebulur sangat.  Bila masa makan tengahari, aku cuma amik nasi sekadar yang perlu sahaja.  Kadang-kadang, aku cuma amik besar segenggam tangan aku je, tapi lauk kena amik lebih la.  Menjelang petang, aku makan la roti ke, biskut ke..atau ape-ape yang ringan je la.  ESP aku start minum masa Inas umur 3 bulan.  Punya la consistent aku minum, dalam tak sedar, aku dah order 3 canister ESP rupanya. 

Kesan dari pengambilan ESP, 
♥ Susu memang lebih meriah dari masa menyusukan aina. 
♥ Badan ku lebih cergas & kurang letih.
♥ Kurang tidur siang hari
♥ Cepat rasa kenyang
♥ Cepat KURUS



ESP Soy Protein Isolate Powder
 
 Sumber protein ESP adalah sebanyak 14 gram protein
 Shaklee ESP mengandungi 9 jenis asid amino perlu
 Asid amino perlu hanya boleh didapati daripada makanan
 ESP rendah indeks glisemik dan sesuai untuk pesakit diabetes
 Selain mengawal paras gula dalam darah, ESP juga mempunyai kebaikan seperti:
❑ Non-GMO soy (tidak diubah secara genetik)
❑ Kurang tahap kolesterol
❑ Mengurangkan risiko penyakit kanser payudara dan prostat
❑ Melegakan gejala menopos
❑ Untuk kulit yang sihat dan berseri
♦ sumber dari : Wawa Yusoff ♦ 

Comments

Popular posts from this blog

Terima Kasih Ina, Ain & Aini (Pengasuh Taska)

♥ REVIEW : Set Bersalin Tanamera ♥

Flora Bay Resort @ Pulau Perhentian