♥ A WIFE & MOM'S LIFE ♥: ♥ M☺m's Life : Tindik Ainas

Tuesday, August 4, 2015

♥ M☺m's Life : Tindik Ainas

 

Sape-sape yang ada anak perempuan mesti akan terlintas nak tindik kan telinga anak... Hehe.. tu gak la yang aku rasakan selama ni. Macam-macam yang aku pikir sebelum buat keputusan nak tindikkan diorang.  Sepatutnya aku tindik aina (kakak) awal-awal lagi masa umur dia sebelum 2 tahun.  Kiranya, bila dah umur 4 tahun ni dah kira agak lambat gak la sebenarnya.  Bukan ape, cuma bila dia makin besar, dia semakin mempunyai perasaan dalam diri dia.  Kalo masa umur bawah 2 tahun, rasa ingin tau dia lebih tinggi dari perasaan yang lain.  Tapi, sebabkan dia sendiri yang memang minta nak tindik...jadinya mama nya ni ikutkan juga la..

Sehari sebelum raya aku bawak ainas pegi kedai emas untuk tindik telinga.  Sebelum sampai kedai tu, aina memang sangat eksited nak tindik, dia siap pilih sendiri nak pakai subang mana.  Oh ye..aku tindik ainas kat Sepang.  Sampai kat kedai tu, staff kedai tu dah ready la dengan alatan nak tindik tu.. Aina tiba-tiba cakap suruh tindik Inas (adik) dulu.  Kitorang pun boleh lak ikut ape yang dia cakap.. Itu memang kesilapan yang besar kitorang buat.  Akibatnya, lepas dia tengok keadaan adiknya kena tindik, dia dah tak berani and pastu dah start nangis la pe lagi.  

Inas nangis???... Haruslah nangis kan.. Sakit gak sebenarnya tindik telinga tu, tapi, takde la sampai berdarah pun.  Aku sendiri pun nangis masa kena tindik dulu-dulu.  Hahaha...aku ingat lagi masa kena tindik dulu...beria gak la aku nangis pasal sakit & terkejut.  Tu gak la yang Inas rasa gaknya ye..

 Tengok anak mama yang comel ni, dah bertindik telinga nya tu.. Sekejap je dia nangis, si kakak je yang buat drama air mata teruk sikit.


Lepas je Inas sudah tindik, nak tindik si aina, dia dah start meronta-ronta dan tutup telinga dia.  Silap kitorang kat situ, Papa yang pegang Aina. Semua orang pun tau, pyskologi seorang papa & mama tak sama.  Patutnya lepas Inas tindik, papa yang kena pujuk dan mama akan uruskan Aina.. Ni tak, masing-masing pun dah panic, huru-hara jadinya.  Kesudahanya, Aina berjaya juga di tindik, tapi telinga yang sebelah tersenget lak hasil kerja nya.  Pasal masa tengah nak tindik tu, Aina bergerak, hah pe lagi...lari la sikit daripada tempat yang ditandakan.  Sudahnya, amoy tu kata, hari sabtu datang semula dia kasi betulkan balik subang tu.  Hmm...macam-macam hal si Aina ni..  So, sepanjang berjalan raya, rambutnya kena kasi tutup telinga la sikit, kasi cover yang senget tu.. Hehehe...

Ok, tu je la kisah tindik telinga anak ni.  Comel je mama tengok anak-anak mama dah ada subang kat telinga.  InshaAllah, ada rezeki lebih mama belikan subang telinga yang mahal sikit ye.  Mana la tau, kot-kot mama boleh belikan subang emas untuk kakak & adik.  Doakan mama agar rezeki kita dimurahkan dan diberkati oleh Allah.

ok..chow

♥maria yusoff♥

No comments:

Post a Comment

-Maria Yusoff-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...